Trinitas Gymnasium geeft richting

Wij zijn het Trinitas Gymnasium: het enige categorale gymnasium in Flevoland. Wij zijn een jonge school in een jonge stad gestoeld op een eeuwenoud onderwijsconcept. Wij zien het als onze maatschappelijke taak om meer uit jou én de maatschappij te halen.

Dit doen wij door te helpen jouw positie te bepalen. Dat doen we door te helpen jouw plek binnen school, binnen de gemeenschap en je rol in de maatschappij breed te vinden en te begrijpen. Zo helpen wij je navigeren naar volwassenheid. Om daar te komen is het van belang om te weten waar je vandaan komt. We delen kennis en trekken lessen uit het verleden. Deze parallel met het verleden en heden helpt te begrijpen waarom je staat waar je staat en hoe je verder komt. We nemen je mee in oude verhalen, de cultuur en de verbinding die er is met het heden. We bieden modern gymnasiaal onderwijs met ruimte voor klassieke vorming, filosofie, cultuur en actualiteit.

Wij zijn het Trinitas Gymnasium. De plek waar je jouw positie ontdekt, waar je leert begrijpen wat je doel is en hoe je hierheen navigeert. De plek waar je je ontwikkelt als mens en als leerling, waar je je realiseert dat je in relatie staat tot anderen. Het Trinitas Gymnasium is de plek waar je de bredere context leert begrijpen. Daarbij is sturing nodig. Wij geven die.

• foto bij Latijn en Grieks, een klassieke basis voor de toekomst Latijn en Grieks
    Op een gymnasium leer je veel over de Grieken en de Romeinen. Naast hun taal leer je ook hun verhalen, ideeën en culturen kennen. De klassieke culturen hebben Europa en het Midden-Oosten sterk beïnvloed. Je leert de oorsprong van de Westerse beschaving kennen, maar ontdekt ook dat we op veel vlakken verbonden zijn met de culturen om Europa heen.
  • kijken verder Gymnasiasten kijken verder
    Gymnasiasten zijn intelligent, leergierig, eigenwijs en verwachten een hoge kwaliteit van het onderwijs. Maar daarnaast zijn ze ook gewone pubers: opgroeiende jongeren die aandacht nodig hebben en moeten leren omgaan met structuur en het nemen van verantwoordelijkheid. Wij bieden je bij ons een veilig schoolklimaat, waarin er waardering is voor jouw eigenheid en jouw talenten. Kies je voor gymnasiaal onderwijs dan kies je voor een uitdaging. Alle activiteiten bij ons op school, zowel binnen als buiten de lessen, hebben als doel je talenten te ontwikkelen en je nieuwsgierigheid te prikkelen. Je krijgt de kans je op allerlei terreinen te ontwikkelen en te excelleren. We leiden onze leerlingen op tot nieuwsgierige, betrokken, cultureel bewuste en verantwoordelijke jongeren die klaar zijn om de stap te maken naar het wetenschappelijk onderwijs.
  • foto Klassieke Reis 1 Rome, Griekenland en Trier
    Het hoogtepunt, waar elke leerling naar uitkijkt, is de reis in de bovenbouw naar Rome of Griekenland. Voordat je op reis gaat, bereid je je voor in de lessen klassieke en culturele vorming. De reis naar Trier vindt plaats in leerjaar 3. Deze staat in het teken van het leren kennen van de klassieke cultuur en de invloed van de Romeinen in Noord-Europa. De stad Trier was in de vierde eeuw na Chr. één van de hoofdsteden van het Romeinse Rijk. In leerjaar 5 ga je of naar Rome of naar Griekenland. Alle verhalen en lessen komen samen in deze unieke reis.

Meer weten over het Trinitas Gymnasium? Meld je dan aan voor een van onze kijkdagen!

Klik hier!